Pages

seni itu ...




my artwork


cat minyak. pemandangan air terjun..

cat minyak dan air. kasut kanak-kanak tu saya buat guna media cat air teknik cair, manakala rumah pusaka keluarga mertua dibuat menggunakan cat minyak.
hiasan dinding


sulaman benang bulu kambing dan Masjid Kapitan Keling Pulau Pinang (pen drawing) lukisan dilukis secara spontan di sekitar kawasan masjid dlm kembara seni KSPK

lukisan ni semua ada tergantung kat rumah... buat galeri sendiri.



lukisan ni saya lukis menggunakan media cat plaka.. senang tetapi agak susah bila dah kering. ada juga bahagian2 yang tidak kelihatan akan terus timbul.


hadiah guru untuk isteri kepada rakan seguruan di sk besout 3.. teratai layu di tasik madu

hadiah yang saya buat untuk pertukaran hadiah guru.... dimiliki oleh pn Faezah (JT ICT ). guna kertas dan cat plaka. teknik soft dan tidak berlaku banyak tindanan warna @ dikenali sapuan nipis. saya bg bahasa mudah je.








satu xperiment menggunakan media cat plaka. lebih kurang macam cat akrilik juge... tp akrilik mahal dan lebih kualiti... yg tak mampu mcm saya ni guna mana yang boleh je....nak lebih menarik dan berkilat.... pada pandangan rakan seni saya...katanya guna bersama dengan gam polystren @ PVA glu... untuk menampakkan kilatan warna namun bg saya, selepas kering shaja lukisan tu... guna varnis atau cat spray jenis clear. varnis boleh guna untuk kanvas... belum cuba lagi guna cat palaka untuk jenis kanvas....rasanya lebih baik sikit dr kertas kot.... kena cuba ni.

3 comments:

  1. maaf menggangu,nak tanye.cat palaka bole buat untk paint fabric x?kat mne nak cri cat palaka?trima kasih.

    ReplyDelete
  2. boleh sarah tp agak keras le sedikit...dan pada masa tertentu pulak warna itu akan pecah merekah pada fabrik tu... jadiiii boleh utk buat banner, tak boleh untuk buat baju.. kedai alat tulis ade jual.. sekarang ni dah ada jenama lain yg cuba nak bersaing - jenama de-art

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...